Noodzakelijk aanpassing server
Er
was een technische noodzaak om hardware te vervangen. Dit heeft
plaatsgevonden op 3 september van 09.00 uur tm 12.30 uur
In sommige gevallen kan deze vervanging van hardware met zich mee
brengen dat er enkele aanpassingen in uw emailinstellingen nodig
zijn.
Mogelijk maakt u voor de in en uitgaande mailserver nu gebruik van
de ams005.yourwebhoster.com instelling. Deze moet veranderd worden
naar ams103.yourwebhoster.com
Certificaat
niet herkend?
Indien u op uw eigen website geen SSL gebruikt, maar voor de email
wel SSL hebt ingesteld, dan kan u bij het gebruik van mail.uwdomeinnaam.nl
als hostnaam mogelijk een certificaat melding krijgen. U kunt het
certificaat dan toevoegen als uitzondering, SSL uitschakelen of
alsnog ams103.yourwebhoster.com gebruiken als hostnaam. Een voorbeeld
voor Iphone
treft u hier
Veranderen
de MX records?
Nee, de custom records worden niet aangepast. De MX records
blijven behouden zoals die zijn ingesteld. Alleen alle IP adressen
worden aangepast.
Domeinen met DNS extern
Voor domeinen waarvan de nameservers niet bij ons staat
dient het A-record te worden aangepast naar het volgende IP-adres:
109.71.54.13. Ook deze stap moet gebeuren op de datum van de migratie.
Het A-record moet dan van 109.71.52.106 (de oude server) veranderd
worden in 109.71.54.13.
Blijft mail.mijndomeinnaam.nl werken?
Indien u als server/hostnaam gebruik maakt van de instelling
mail.mijndomeinnaam.nl dan blijft dit gewoon werken. Indien uw website
geen gebruik maakt van SSL, maar u hebt bij de mail wel SSL ingesteld,
dan herkent uw mailprogramma mogelijk niet het certificaat van de
nieuwe server. U moet dan het certificaat bevestigen of alsnog gebruik
maken van ams103.yourwebhoster.com als hostnaam.
Gaat er mail verloren tijdens de migratie?
Alle mail komt eerst binnen in het spamfilter. Het spamfilter
stuurt het vervolgens door naar de juiste server. Als de mail niet
afgeleverd kan worden op de server, dan bewaart het spamfilter het.
De mail is door de migratie mogelijk even onbereikbaar. Als alles
gemigreerd is zetten we de bestemming naar de nieuwe server zodat
alles weer binnenkomt.
Werkt
de oude smpt server nog na de migratie?
Nee, er wordt gebruik gemaakt van
de transfer tool van cPanel. Deze blokkeert automatisch pakketten
op de oude server als het migreren klaar is. Als het geblokkeerd
is, werkt de oude server dus niet meer als SMTP. Daarom moet u gebruik
maken van de nieuwe smtp server ams103.yourwebhoster.com
Onderstaand treft u handleidingen voor de benodigde aanpassing in
de verschillende platforms