Noodzakelijk aanpassing server

Er was een technische noodzaak om hardware te vervangen. Dit heeft plaatsgevonden op 3 september van 09.00 uur tm 12.30 uur
In sommige gevallen kan deze vervanging van hardware met zich mee brengen dat er enkele aanpassingen in uw emailinstellingen nodig zijn.
Mogelijk maakt u voor de in en uitgaande mailserver nu gebruik van de ams005.yourwebhoster.com instelling. Deze moet veranderd worden naar ams103.yourwebhoster.com

Certificaat niet herkend?
Indien u op uw eigen website geen SSL gebruikt, maar voor de email wel SSL hebt ingesteld, dan kan u bij het gebruik van mail.uwdomeinnaam.nl als hostnaam mogelijk een certificaat melding krijgen. U kunt het certificaat dan toevoegen als uitzondering, SSL uitschakelen of alsnog ams103.yourwebhoster.com gebruiken als hostnaam. Een voorbeeld voor Iphone treft u hier

Veranderen de MX records?
Nee, de custom records worden niet aangepast. De MX records blijven behouden zoals die zijn ingesteld. Alleen alle IP adressen worden aangepast.

Domeinen met DNS extern
Voor domeinen waarvan de nameservers niet bij ons staat dient het A-record te worden aangepast naar het volgende IP-adres: 109.71.54.13. Ook deze stap moet gebeuren op de datum van de migratie. Het A-record moet dan van 109.71.52.106 (de oude server) veranderd worden in 109.71.54.13.

Blijft mail.mijndomeinnaam.nl werken?
Indien u als server/hostnaam gebruik maakt van de instelling mail.mijndomeinnaam.nl dan blijft dit gewoon werken. Indien uw website geen gebruik maakt van SSL, maar u hebt bij de mail wel SSL ingesteld, dan herkent uw mailprogramma mogelijk niet het certificaat van de nieuwe server. U moet dan het certificaat bevestigen of alsnog gebruik maken van ams103.yourwebhoster.com als hostnaam.

Gaat er mail verloren tijdens de migratie?
Alle mail komt eerst binnen in het spamfilter. Het spamfilter stuurt het vervolgens door naar de juiste server. Als de mail niet afgeleverd kan worden op de server, dan bewaart het spamfilter het. De mail is door de migratie mogelijk even onbereikbaar. Als alles gemigreerd is zetten we de bestemming naar de nieuwe server zodat alles weer binnenkomt.

Werkt de oude smpt server nog na de migratie?
Nee, er wordt gebruik gemaakt van
de transfer tool van cPanel. Deze blokkeert automatisch pakketten op de oude server als het migreren klaar is. Als het geblokkeerd is, werkt de oude server dus niet meer als SMTP. Daarom moet u gebruik maken van de nieuwe smtp server ams103.yourwebhoster.com

Onderstaand treft u handleidingen voor de benodigde aanpassing in de verschillende platforms